Interestate FAQ

Interestate FAQ

Op deze pagina staat vrijwel alle informatie m.b.t. de instellingen en mogelijkheden van je(uw) Interestate e-mail account.

  • INTERESTATE SUPPORT
  • E-MAIL INSTELLINGEN
  • WEBMAIL
  • OVERIGE FAQ
Interestate support (lees eerst alles goed)

Bent u Interestate klant en heeft u vragen? Bekijkt u svp eerst de diverse tabbladen met uitleg. 
Staat uw vraag er niet bij vult u dan pas ons Support formulier in met uw vraag of verzoek.

LET OP: Lukt het u zelf niet de instelling werkend te krijgen dan adviseren wij u een specialist het te laten doen. Dat kan uw netwerkbeheerder zijn, een kennis met verstand van zaken of een andere specialist, b.v. it-fix.nl. Bij IT-FIX kan dat vaak ook via hulp op afstand. Een computerstudent (https://www.studentaanhuis.nl) is ook een optie.  Instellingen op uw computer of telefoon of andere apparaat dient u dus zelf te (laten) verzorgen.

Algemene E-mail serverinstellingen voor een Interestate.nl e-mailadres
SERVER INSTELLINGEN POP3 / IMAP:
U kunt hier kiezen voor IMAP of POP. Bij IMAP blijven de e-mails op de server bewaard, wat voordelen kan hebben.
Server inkomende e-mail:mail.interestate.nl
Server uitgaande e-mail (SMTP):mail.interestate.nl
Gebruikersnaam:Uw hele e-mailadres
Wachtwoord:Wachtwoord van uw e-mailaccount
OVERIGE INSTELLINGEN:
Gebruik SSL beveiliging:
Ja
Server Poort inkomende e-mail:IMAP = 993 -of- POP3 = 995
Server Poort Uitgaande (SMTP) e-mail:587 (of 465 indien u een foutmelding krijgt)

* SSL uitschakelen raden wij ten zeerste af i.v.m. veiligheid!

LET OP:
Hele oude (Outlook) E-mail programma’s worden niet meer ondersteund!
Gebruikt u een heel oud e-mail programma op uw computer, deze worden in de nieuw omgeving niet meer ondersteunt! Deze worden als onveilig gezien en zijn dat ook!
Advies om deze te upgraden/vervangen voor een nieuwere versie. Google bv eens op: “MS Office licentie“, losse licentie codes zijn voordelig, installatie is wel wat complexer! Andere opties, gebruik de nieuwe webmail of een andere programma.

Webmail van Roundcube via uw browser

Altijd en overal bij uw e-mail kunnen, ongeacht achter welk apparaat? Maak gebruik van de Webmail van Roundcube. Met webmail kunt u vanaf iedere browser dag en nacht direct inloggen in uw eigen e-mailaccount.

Inloggen op de nieuwe Roundcube Webmail
Om te kunnen inloggen op de webmail gaat u via uw browser naar volgende online pagina:

https://interestate.nl/roundcube (-of- https://interestate.nl/webmail is hetzelfde)
(NB. Ziet u de nieuwe Webmail helemaal NIET ??? Lees het 1e antwoord in tabblad “Overige FAQ”” voor de oplossing!)

U komt uit bij het inlogscherm van Roundcube webmail omgeving.
Vul hier de volgende gegevens in:

Gebruikersnaam:Uw hele e-mailadres
Wachtwoord:Het wachtwoord van uw e-mailadres


Antwoorden op veel gestelde vragen:
IP- Blokkade opgelopen?
Je kan niet inloggen en ziet ook de nieuwe Webmail niet?
Te vaak ingelogd met verkeerd/oud wachtwoord? En je kan de nieuwe webmail ook niet bekijken en ook www.interestate.nl niet. Dan heb je van de  Firewall een IP adres blokkade gekregen voor 4 uur. Wij kunnen de blokkade ook direct verhelpen als je ons jouw IP adres doorgeeft. Je vindt je IP adres bv via “Wat is mijn IP adres” -of- vul direct hier ons supportformulier in vanaf de locatie waar je e-mail ophaalt, wij ontvangen je IP dan automatisch al.
Kan ik zelf een nieuw wachtwoord instellen?Ja, dat kun je in Roundcube webmail instellen bij: https://interestate.nl/roundcube >> instellingen” >> “Wachtwoord”
NB: Gebruik altijd een Sterk Wachtwoord bestaande uit Hoofdletter, kleine letters, cijfers en een leesteken als bv: #)!^($!
Meer over een sterk wachtwoord lees je ook hier.
Oude webmail verdwijnt!
De oude webmail (en dus je e-mail op de oude server omgeving) blijft tot 1 juni beschikbaar op https://webmail.interestate.nl Oude wachtwoord hier gebruiken
Ik ben mij wachtwoord kwijt?Neem hier contact met onze support op. Bij voorkeur per e-mail (een andere e-mail adres mag ook, wij zullen wel om een bepaalde vorm van verificatie vragen).
LET OP: De standaard support is via de e-mail, indien je echt niet op uw mailbox in kan loggen, dan bel je ons pas!
Kan ik mijn e-mail account laten instellen op mijn computer of telefoon?
Als het je zelf niet lukt om met de juiste e-mail server instellingen je e-mail account werkend te krijgen, dan adviseren wij een deskundige in te schakelen. Dat kan bv een IT bedrijf , netwerkbeheerder, een betrouwbare kennis met verstand van zaken zijn. Of je schakelt een computerstudent in, zie bv www.studentaanhuis.nl. Dat kan ook via hulp op afstand.
Wat is IMAP?
IMAP is een e-mailprotocol en staat voor: Internet Message Access Protocol en is naast het e-mail POP3 of POP protocol één van de manieren om met een e-mailprogramma (zoals bijvoorbeeld Mozilla ThunderBird of Microsoft Outlook) de e-mail op te halen. IMAP wordt soms ook wel IMAP4 genoemd. IMAP onderscheidt zich van POP3 door de mail standaard op de server te laten staan.
Het e-mailprogramma maakt verbinding met de server en leest de berichten uit. Het voordeel van IMAP is dat u dus met meerdere e-mailprogramma’s over dezelfde set aan e-mail kunt beschikken. Bij IMAP worden ook bijvoorbeeld de verzonden e-mails op de server geplaatst, u heeft dus altijd inzage in alle mail.
Het enige waar rekening mee gehouden dient te worden is dat ook de prullenbak (verwijderde items) op de server wordt bewaard. Deze map kan vrij snel groeien. Het is verstandig om de grootte van de mailbox goed in de gaten te houden, om een te groot account te voorkomen.
Wachtwoord wijzigen in Outlook na overgang nieuwe omgeving
Indien u je de Interestate e-mail ophaalt bv in een Outlook e-mail programma op je computer, dan zal NA de overgang op 25 mei, in de loop van de dag, Outlook een Pop-up melding geven, dat het wachtwoord niet juist meer is. Je kan dan in die Pop-up eenvoudig het reeds ontvangen nieuw wachtwoord invoeren. (kopieer en plak deze om zeker te zijn dat je geen fouten maakt)
Je kan het wachtwoord ook wijzigen in de configuratie instellingen van je e-mail programma. Afhankelijk van de Outlook versie vind je die doorgaans bovenin het Outlook programma onder “EXTRA >> ACCOUNTINSTELLINGEN…
E-mail account toevoegen op…E-mailaccount toevoegen op een Microsoft Outlook voor Mac (PDF).
E-mailaccount toevoegen op een iPhone (PDF).
E-mailaccount toevoegen in Android (PDF).
LET OP:
Hele oude (Outlook) E-mail programma’s worden niet meer ondersteund!
Gebruikt je een heel oud e-mail programma op je computer, deze worden in de nieuw omgeving niet meer ondersteunt! Deze worden als onveilig gezien en zijn dat ook!
Advies om deze te upgraden/vervangen voor een nieuwere versie. Google bv eens op: “MS Office licentie“, losse licentie codes zijn voordelig, installatie is wel wat complexer! Andere opties, gebruik de nieuwe webmail of een andere programma.
Is mijn e-mail is in veilige handen?
Jouw e-mail is in veilige handen, allemaal dankzij SpamExperts!
Door onze jarenlange ervaring kennen wij de ongemakken die spam kan veroorzaken. Daarom werken wij samen met SpamExperts, toonaangevend op het gebied van de bestrijding van spam. Hierdoor bieden wij jouw een betrouwbare oplossing in de strijd tegen spam en virussen en kun je zorgeloos je e-mail ophalen zonder enkele gevaren.
Wat als ik onverhoopt toch een verdachte mail ontvang?99,9999% van alle spam berichten worden gelukkig tegengehouden door SpamExperts spamfilter.
Maar wat te doen als ik toch een verdacht e-mail met binnen krijg?Advies voor dit phishing/spam e-mail:
– Niet openen!
– Nergens op klikken!
– Niet op reageren!
– Geef NOOIT wachtwoorden of gegevens door!
– Gooi dit soort e-mails direct weg (SHIFT+DELETE) en anders ook uit de prullenbak!
– Soms lijken e-mails net afkomstig van een eigen mailadres. Dat is niet zo! E-mails worden via een andere server en mailadres verstuurd.
– Zorg voor een goede virusscanner en scan regelmatig uw computer of telefoon.
Zie verder ook de fraudehelpdesk https://www.fraudehelpdesk.nl
Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met ons over de echtheid of meer info.
Hoeveel opslag heeft mijn account?
U beschikt p/e-mail account over 5 GB server opslag. Bij overschrijding wordt 5 of 10GB extra in rekening gebracht.
Mijn vraag staat er niet bij.Informeer eerst bij uw eigen systeembeheerder omtrent juiste instellingen op uw computer e.d.
Neem hier contact met onze support op als er vragen zijn die deze FAQ niet weergeven. Dat kan p/e-mail.

Mocht je problemen ondervinden, maar staat hier geen uitleg die van toepassing is? Neem dan contact op via het contactformulier onderaan deze pagina.

SUPPORT FORMULIER

    Naam

    Bedrijf

    E-mail

    Evt. (andere) 2e e-mail adres waar je bereikbaar op bent

    Telefoon

    Onderwerp

    Betreft

    Geef even het juiste antwoord op deze som:

    Datasign werkt met veel succes samen met deze partners